En hotelanmeldelse af CIVILIAN NYC samt gæsteindlæg af AM (IG: @guldbrandsen_ )

“Vi anede faktisk ikke, hvad vi skulle forvente af det hotel vi havde booket. Da vi fandt ud af USA åbnede op, aftalte vi at fejre Thanksgiving hos vores venner i Cape Cod, Massachusetts og da der ikke var direkte fly til Boston bestemte vi os for at flyve til New York og afslutte med tre overnatninger. Et gensyn vi glædede os meget til. Hotellerne var bestemt ikke billige trods der endnu ikke var åbnet for internationale turister. Flere kører med reduceret kapacitet. Det siges at 5-6% af hotelkapaciteten er lukket permanent under Covid-19. Bla. er et af W hotellerne lukket permanent ligesom det kendte Hudson Hotel er lukket permanent. Vores krav er at vi ville jo gerne bo godt (hvem vil ikke det), i hvert fald rent og helst også centralt ift den korte tid vi havde. Vi ville ikke bo i airbnb eller lejlighed fordi det var så kort tid vi havde i byen. I New York, som i mange andre storbyer, bliver hotellerne hurtigt slidt på grund af den høje belægning og ikke alle hoteller vedligeholdes på et højt niveau. Tilfældigt faldt jeg over hvad der skulle vise sig at være et virkelig godt tip, som jeg ikke tidligere har tænkt over; nemlig at gå efter de senest åbnede hoteller, da standen vil være god, også selvom man ikke vælger højeste standard. Ofte er der endda et åbningstilbud i en periode.

Jeg fandt frem til et par lister med top 15 og top 10  over de senest åbnede hoteller og gik alle hotellerne igennem. Nogle var for dyre, nogle var fuldt bookede og nogle lå ikke helt optimalt ift. vores ønsker. Vi fandt så frem til et super flot og nyt hotel, virkelig god pris, men desværre i Financial District. Ikke det bedste udgangspunkt for et kort ophold i byen, synes vi. Valget faldt derfor på et hotel, der først åbnede 3 dage før, vi skulle bo der. Civilian NYC. Det ligger i Theater District, tæt på Times Square og på kanten af Hells Kitchen. Ikke et område jeg normalt ville vælge, men det fungerede så godt til et kort ophold og det var langt nok fra Times Square til vi ikke følte os fanget i en turistfælde og vi kunne nemt komme til alt.
Det føltes som lidt af et sats at booke et hotel, der endnu ikke var åben. Vi bookede igennem hotels.com fordi vi havde to nætter vi kunne indløse ellers kunne vi lige så godt have booket direkte igennem hotellets egen hjemmeside. Nu var det bare om at krydse fingre for, at hotellet åbnede som planlagt!

This slideshow requires JavaScript.

Fordi vi ankom sidste dag i Thanksgiving holiday var den første nat lidt dyr. Før vores “gratis nætter” certifikat var priserne cirka 360 USD for første nat, de to efterfølgende nætter ca. 280 usd per nat, før skatter. Vores “gratis nætter” fra hotels.com gjorde til, at vi slap med 4750 DKK ($720) for de tre nætter inklusiv skatter. Da vi rejste 2 voksne og et barn på 13 år havde vi i øvrigt valgt deres største (og dyreste) værelsestype ‘Spacious Double Double’ med to senge, hvor der kan sove 4 på værelset. Det var en rigtig rigtig god pris på det pågældende tidspunkt. Hvis man ønsker et 2-personers værelse, kan det fås ned til $110/nat.

Ret interessant var det at man kunne vælge mellem en basic rate, essential rate og inclusive rate. Vi valgte basic rate som er uden morgenmad og uden housekeeping (kan tilvælges mod tillæg) og med basic wifi. Ja, du læste rigtigt – uden housekeeping. Der er mangel på arbejdskraft mange steder og derfor er dette blevet en mulighed og helt ærligt så er det en luksus at skifte håndklæder og sengetøj hver anden dag. På den måde kan de kapacitetsplanlægge. Vi var dog tre afsted, så valgte tilkøb af housekeeping for 20USD pr. nat. De havde dog registreret det forkert, så det kun blev en nat på trods af mailkorrespondancen viste noget andet. Det blev dog klaret med et smil og skift af håndklæder. Det er mit indtryk at flere hoteller har indført denne optionalitet med housekeeping. Jeg havde også skrevet til hotellet, om muligheden for et værelse med at god udsigt, da hotellet er 27 etager ville vi gerne lidt op i højden.

Essentiel rate er med morgenmad, adgang til gym (inkl. saltwater pool), speedy wifi, early check in, housekeeping for a little extra.

Inclusive rate er med daily housekeeping, morgenmad, gym, speedy wifi, 10am check in, late check out and more.

Deres gym ligger en blok væk og vi så den ikke. Basic wifi var tilstrækkeligt – vi kunne sagtens streame en film mm.

Hotellet åbnede som planlagt og vi ankom og blev tjekket ind. De var meget imødekommende. De manglede stadig et par ting; rooftop står færdig inden foråret og morgenmadsrestauranten i løbet af december/januar. Vi spiser altid morgenmad på farten, så det generede slet ikke os. Der er en terrasse på 2. etage i forbindelse med en bar/lounge og så vidt vi forstod kommer der også en gårdhave i gadeplan bag hotellet til forår/sommer. Det tegner virkelig godt.

Jeg tror faktisk vi var de første, der boede på vores værelse. De havde hørt vores ønske om udsigt og vi fik et værelse på 16. etage med udsigt over Hells Kitchen, West Manhattan, Hudson River og New Jersey skyline. Teenagepige var over the moon og havde gerne brugt de tre dage på hotellet

Hotellet er inspireret af Hell’s Kitchen området og er indrettet meget New Yorker agtigt og meget teater inspireret med billeder, buede gardiner, gammeldags telefon. Det var en oplevelse i sig selv. Det viste sig at bygningen var helt ny – indtil for 1,5 år siden lå der en parkeringsplads på grunden. Tænker du kan mærke min begejstring  – ærlig talt følte jeg, at jeg havde lavet et scoop af de store. Indretningen af hotellet er i en klasse for sig, valget af tapeter, interiør var virkelig smagfuldt. Nå ja, at det de så bygger ofte ikke holder  ret længe er jo en skam, men sådan er det jo i USA og det kan man også se, hvis man kigger godt efter.”

Hvis du vil læse flere gode råd fra AM så hold fast …. der kommer endnu et gæsteindlæg fra hende snarest. Du kan også finde andre hotelanmeldelser her: https://www.turistinewyork.dk/?s=hotel
Kunne du selv have lyst til at skrive en hotel anmeldelse, eller en anden form for gæsteartikel så send mig en email på frontdesk@turistinewyork.dk

This slideshow requires JavaScript.