Gode rejseoplevelser

Book en dansk guide

Læs andres gode rejseoplevelser i NYC

Det gør altid een glad, og giver god inspiration når man kan se hvad andre har oplevet på deres ferie. New York City er selvfølgelig en by, hvor mange kommer til at opleve de klassiske attraktioner, men der er så mange muligheder at der er gode chancer for at skabe en individuel ferie.

Har du selv lyst til at dele ud, af nogle af dine gode rejseoplevelser her i New York, så send dem (gerne med et par billeder) til emailen info@turistinewyork.dk eller via Turist i New York på Facebook. Du må også meget gerne hashtagge billeder på Instagram og Twitter med #TuristINewYork (og #danskguideinewyork hvis du har været med på en af mine ture)

Nedenstående er nogle vaskeægte fortællinger fra glade danske turister.

God fornøjelse!

Coney Island

10443924_10152559633009758_951615918_n Henrik Støckel får aldrig nok af New York. Her kommer hans varme anbefaling af en tur til Coney Island: Efter 2 gange i New York synes jeg at jeg ville prøve en lidt anderledes oplevelse; nemlig at tage en tur på stranden. Strandtur er ikke lige noget mange forbinder med New York. Vi var 4 gutter afsted og turen med subway til Coney Island tog en time, jeg håbede virkelig ikke det ville være en skuffelse at tage så lang en tur. Det blev det absolut ikke.

Da vi endelig ankom til Coney Island kunne vi absolut mærke en fantastisk og total anderledes stemning end vi var vant til i midtown Manhattan. Det første blik der mødte os var de forskellige forlystelser som er en del af strandpromenaden - vildt hyggeligt. Vi var også super heldige med vejret, det var alfa omega når nu man var på stranden. I dagens anledning var der en DJ til stede som spillede en masse musik med gang i og alle aldre var inde i en rundkreds af mennesker som stod og jammede med - det var så stort! 🙂
Efterfølgende måtte vi lige en tur i sandet, var overrasket over hvor lækker en strand det egentlig er. Meget surrealistisk, når man for ikke så længe siden rendte rundt blandt skyskrabere.
Den ene ting stod virkelig i kontrast til den anden. Vi måtte også lige en tur ud på molen, hvor der var placeret noget der mindede om ramper, men det var skam bare lange lange faste solsenge hvor man kunne blive lidt gylden.
Så må sige til alle der har en længere tur til the Big Apple, snyd ikke jer selv for dette fantastiske sted, slip skyskraberne for en stund, smid skoene og få lidt sand mellem tæerne, det vil I ikke fortryde."

Frisør i Chinatown

Mian Tian Sing Hair Salon
"Lånt" fra Google Images

Martina Dissing fortæller om hendes Blow 'n Dry oplevelse hos Mian Tian Sing Hair Salon i Chinatown: "For the slighty high-maintenance kind of people…"
Jeg havde med vilje ikke medbragt hverken føntørre eller glattejern på min tur til NYC! Wash and blow er noget jeg bare elsker, og endnu mere i USA, hvor det bare er mega billigt. Jeg gik rundt på Lower Manhattan og ledte efter en frisør (de er der altid når man ikke skal bruge dem, lige som ATM's og Starbucks) og gik på Yelp da jeg behøvede gode råd. Til mit held lå der en salon med 4* på den anden side af gaden! Da jeg ikke gad gå længere valgte jeg den, jeg tænkte "How bad can you mess up a blow 'n dry.
Salonen ligger på 1. sal og jeg blev modtaget af en sød dame (alle ansatte er asiater) som tog imod min "bestilling"; wash-blowdry-style, og henviste mig til en ansat.
Jeg blev placeret i en stol og damen startede med en super omgang nakke massage på ca 15 min. Efterfulgt fik jeg en mærkværdig hårvask, som foregik siddende i stolen, hvor hun tryllede skum frem vha. en shampoo-klat og noget vand i en flaske.
Og det blev virkelig vasket, der blev altså skrubbet igennem... Efterfulgt at skyldning og en balsam omgang i en vildt behagelig stol, hvor jeg nærmest lå ned, og havde hovedet i vasken, så jeg undgik den der frygtelige kant som gir vildt ondt i nakken.
Efter ca. 40 min. var jeg så klar til føntørring, som kun blir udført af mændene i salonen, og her kommer den asiatiske præcision virkelig frem. Jeg har aldrig fået føntørret mit hår med en sådan præcision og engagement, det var snor lige!!! Det tog den unge mand ca 40 min at tørre og glatte mit hår (jeg har ret meget hår) så alt i alt ca 1 1/2 time i virkelig gode hænder. Det allerbedste og mest fantastiske ved denne oplevelse var betalingen, jeg gik til kassen og den unge mand fortalte hvad han havde lavet, og jeg blev bedt om at betale $15!!!!!!!!!!! Jeg var helt i chok, over pris, behandling og tid, så de fik $10 i tips, og jeg kommer helt sikkert tilbage. Jeg havde ugen forinden været i Brooklyn til samme wash and blow, som tog 45 min og kostede $65. Chinatown FTW!!!

Far – datter rejse

Henrik og datteren Regitze havde en hyggelig far/datter ferie og sendte mig disse tre råd som jeg gerne må dele med jer.
1) Hop on/off bus med Skyline fungerer rigtig godt. Der er tydelig, forståelig guiding. Billetter kan med fordel købes på Groupon.com til halvpris. Når man køber et 3 dags pass får man ovenikøbet en gratis sejltur ud til Frihedsgudinden og lidt op ad Hudson River (1 times varighed).
2. Cykeludlejning købte vi også til halv pris på Groupon.com - men ellers udbyder sælgerne på Columbus Cirkel også disse cykler til halv-pris. Der er rigtig mange sælgere der.
3. Et sidste tip er, især for mænd og børn, at besøge Intrepid War, Air and Space museum ved Hudson River. Her brugte vi selv 2-3 timer uden problemer 🙂 Her er man på et Hangarskib og der er også en rumfærge man kan besøge.

Om airbnb, film optagelser og tv-locations …

Christina Bak Christensen skriver: "Var afsted første gang Maj 2013. Vi havde fundet os et hjem via airbnb.com, hvor vi boede sammen med ejerne i alle 10 dage, i FiDi .. Kanon oplevelse at bo med nogle "indfødte", vi fik set en del som vi ellers ikke havde fundet i turistbøgerne. Det blev meget mere autentisk. Og sjovt nok billigere. Vi fik hjælp til gode steder at se, vores MTA card, spisesteder osv. Personligt var mit højdepunkt at se Matt Bomer på White Collar optagelser, ude i Brooklyn, at slappe af og sige til sig på Pier 15 og Pier 17, se og spise på Stone St. og nyde den helt anden verden der gemmer sig i Central Park. Vi fik også set Gossip Girl og SATC locations, mega fed oplevelse også. Ja jeg kunne blive ved med at remse op, sådan er det jo med NYC - der er fede oplevelser på hvert gadehjørne. Jeg kommer igen næste år, sikkert også i Maj hvor vejret var med os sidste år. Ikke for varmt og ikke for koldt.

Tennisspiller på toppen af Empire State Building

Henrik Støckel fortæller: Jeg var i New York for første gang i 2011. Min største oplevelse den gang var min tur op i Empire State Building på en smuk skyfri dag. Det var fantastisk nok i sig selv, men oveni den oplevelse dukkede verdens bedste tennisspiller op på nøjagtig samme tidspunkt på toppen, med sin nyvundne pokal i US OPEN.
Som kæmpe tennisfan var det bare for vildt, jeg stod aller forrest og fik trykket ham i hånden og taget gode billeder!