FAQ – Ofte stillede spørgsmål

Vores ofte stillede spørgsmål, og svarene dertil. Du vil også her kunne finde vores reglement ifm. booking og aflysning af en vores produkter. Hvis du ikke kan finde dit spørgsmål her på listen, eller ved søgning på hjemmesiden så send os en email på info@turistinewyork.dk
(opdateret d. 10 januar 2016)

  • Kan I anbefale et godt, billigt hotel?

Alt i New York er dyrere, end gennemsnittet. Hvad der er godt og billigt i din situation, kan være svært for os at sige. Det er derfor vi har en side dedikeret til hotelsøgning, med anbefalinger fra tidligere turister. Vi håber du kan bruge den side som inspiration.
Ønsker du, at vi personligt tage hånd om din hotelsøgning og/eller lejlighedssøgning forefindes der er gebyr på $49. Hoteller & vandrerhjem & Anmeldelser af hoteller

  • Er der nogle særlige events i byen, mens jeg er på besøg?

Ja - det er næsten med garanti, at der findes specielle events, koncerter eller sjov og ballade mens du er på besøg. En by som NY, med så stor og blandet kulturscene tilbyder altid på et virvar af oplevelser.
Vi anbefaler at du tjekker Time Out New York's event kalender: Time Out's Things To Do - Events & Festivals
Ellers anbefaler vi køb af vores "Personlige NYC rejseplan", hvis du ønsker personlig rådgivning ifm. jeres besøg: Personlig NYC rejseplan

  • Hvordan bliver vejret mens jeg er i New York? Hvad skal jeg pakke?

Vejret har drillet meget, og været utilregneligt dette år (2015/16). Vi havde en utrolig varm december måned, og stadig ikke haft sne selvom vi er inde i januar. Vi anbefaler dig, at tjekke vores side dedikeret til vejret for inspiration: Vejret i New York

Hvorvidt du skal pakke striktrøjerne eller måske både medbringe shorts og en cardigan kommer meget an på hvad du vil lave mens du er i NY. Som udgangspunkt, anbefaler vi altid at pakke let - da shopping som regel spiller en stor rolle i en New York City oplevelse!

  • Hvad er inkluderet i jeres sightseeing ture? Og hvad med drikkepenge?

Vores priser er konkurrencedygtige, og følger industrien her i New York City omend lidt på det lavere niveau. Vi pakker ikke 20+ på vores ture, og tilbyder derfor priser der reflekterer dette.
Vores offentlige ture er max. 8 personer, med en enkelt undtagelse i ny og næ og vores private ture er private - dvs, selvfølgelig kun for dig og dine rejsepartnere.
I prisen indgår kvalitets sightseeing med en testet, og autoriseret (licensed) tour guide der taler dansk.
Vi benytter os af offentlige transport på nogle af vores ture, og dette er ikke inkluderet i tour prisen. Med undtagelse af et par af vore ture, er mad og drikke heller ikke inkluderet i prisen.
Det er altid en god idé, at medbringe kontanter da det ikke er alle lokale steder, der tager kortbetaling.
Mht. drikkepenge, er dette ikke et krav men en normal del af erhvervet så har du haft en rigtig god oplevelse, og har du lyst til at bidrage med lidt ekstra til din guide, er dette meget værdsat.
Du kan læse mere om drikkepenge "normalen" i New York City på denne side: Tipping Etiquette i New York City Ca. midt på siden, kan du se omkring tour guides.

  • Hvad hvis jeg bliver nødt til at aflyse vores tur / service?

Vi ser jo nødigt, at en aflysning bliver aktuelt men her er vores aflysningspolitik:
"Alle ture & services bliver afholdt og givet underordnet vejr. I tilfælde af farlige omstændigheder, som er udenfor vores kontrol og myndighederne råder folk til at blive indendørs, yder vi desværre ikke refundering, men tilbyder muligheden for ombooking.

For offentlige ture: Har du booket dig en plads på en af vores offentlige ture, har du mulighed for at aflyse og få fuld refundering op til 7 dage før afgang. Med mindre end 48 timer til afgang, frafalder refunderingen. Hvis du bliver nødt til at aflyse grundet pludselig sygdom, vil vi gerne være behjælpelige ifm. dokumentation til forsikringsselskab.

For private ture: Har du booket en privat tur, enten en af dem vi har fast på programmet, eller en skræddersyet tur beder vi dig om at aflyse senest 3 uger før afgang for fuld refundering. Det vil give os tid til, forhåbentlig at booke andre ture på den dag vi havde afsat til dig. Ved aflysning med mindre en 3 uger til afgang kan vi yde 50% refundering. Ved mindre end 72 timer til afgang er der ingen refundering. Hvis du bliver nødt til at aflyse grundet pludselig sygdom, vil vi gerne være behjælpelige ifm. dokumentation til forsikringsselskab.

For concierge services: Langt de fleste af vores concierge services, kræver at vi begynder at arbejde på din forespørgsel med det samme. Derfor yder vi normalt ikke refundering efter booking. Har du spørgsmål til dette, råder vi dig til at kontakte os og aftale nærmere.

Hvis vi må aflyse: Da vi er en lille virksomhed, med kun 1-2 danske tour guides til rådighed, sker det ind i mellem at vi må aflyse. Hvis det er tilfældet, er der naturligvis 100% refundering underordnet hvor sent en aflysning foregår. I tilfælde af, at vi må aflyse tæt på afgang vil vi sende en email og en SMS (hvis vi har dit telefon-nummer) og beklager selvfølgelig på forhånd hvis det bliver nødvendigt.
Vi håber på forståelse for ovenstående, og glæder os til at være med til at gøre jeres NYC oplevelse en tand bedre!"