Vores ofte stillede spørgsmål, og svarene dertil. Du vil også her kunne finde vores aflysningspolitik ift. vores sightseeing tours og vores concierge services. Hvis du ikke kan finde dit spørgsmål her på listen, eller ved søgning på hjemmesiden så send os en email på info@turistinewyork.dk

  • Er I et rejsebureau?

Nej. Vi er en lille virksomhed, der har eksisteret siden 2010 (som blog) og siden 2012 med sightseeing. Vi har ingen stor virksomhed i ryggen og alt det materiale I finder her på hjemmesiden og på sociale medier er udarbejdet af indehaver (på nær gæsteindlæg). Du kan læse mere om os her: Om Turist i New York
Vi arrangerer ikke fly og hotel bookinger og er derfor ikke et rejsebureau/rejseselskab. Til gengæld står vi for personlig rådgivning, planlægning af aktiviteter, booking og indkøb af billetter, transportkort (metrocards, PATH trains, Greyhound) og selvfølgelig vores danske sightseeing tours i byen.  Vi kan dog se, at der for nogle er et ønske om hjælp til at strikke hele rejsen sammen og derfor samarbejder vi med et rejseselskab der har stor USA-erfaring, og gang på gang får positiv feedback fra kunder. Udfyld formularen, og få et uforpligtende tilbud: Fly, hoteller og transport

  • Kan I anbefale et godt, billigt hotel beliggende centralt?

Alt i New York er dyrere, end gennemsnittet. Hvad der er godt og billigt i din situation, kan være svært for os at sige. Centralt er også et vidt begreb for byens seværdigheder og aktiviteter er spredt udover et stort område. Det er derfor vi har en side dedikeret til hotelsøgning, med anbefalinger fra tidligere turister: Guide til NYC hotel og vandrerhjem, samt Anmeldelser af overnatning. Ønsker du yderligere assistance, så overvej om en pakkerejse arrangeret af vores samarbejdspartner kunne være aktuelt for jer: Fly, hoteller og transport

 

  • Er der nogle særlige events i byen, mens jeg er på besøg?

Ja - det er næsten med garanti, at der findes specielle events, koncerter eller sjov og ballade mens du er på besøg. En by som NY, med så stor og blandet kulturscene tilbyder altid på et virvar af oplevelser.
Vi anbefaler at du tjekker Time Out New York's event kalender: Time Out | Best Things to do | NYC

  • Hvordan bliver vejret mens jeg er i New York? Hvad skal jeg pakke?

Vejret har drillet meget, og været utilregneligt dette år (2015/16). Vi havde en utrolig varm december måned, og stadig ikke haft sne selvom vi er inde i januar. Vi anbefaler dig, at tjekke vores side dedikeret til vejret for inspiration: Vejret i New York

Hvorvidt du skal pakke striktrøjerne eller måske både medbringe shorts og en cardigan kommer meget an på hvad du vil lave mens du er i NY. Som udgangspunkt, anbefaler vi altid at pakke let - da shopping som regel spiller en stor rolle i en New York City oplevelse!

 

  • Hvad er inkluderet i jeres sightseeing ture? Og hvad med drikkepenge?

Vores priser er standard for små gruppeture i New York. Vi pakker ikke 20+ på vores tours, og har som udgangspunkt et maks. på 8 personer, så alle kan være med, hører hvad der bliver sagt, og stille spørgsmål undervejs. Vi bruger ikke headset, da det flere steder i byen ikke er tilladt men mest af alt, fordi vi mener det gør oplevelsen mindre personlig. 

Vi anbefaler at man booker private tours, da de kan tilpasses jeres behov. Prisen er også sat sådan, at det er gruppen I betaler for og ikke per person. De offentlige tours bliver udbudt i løbet af travle perioder men kan ikke garanteres. Vores tour guides er eksamineret og har bestået en sightseeing tour guide test udarbejdet af Department of Consumer Affairs. Derudover, har vi igennem årene fået samlet mange flotte anbefalinger, både på TripAdvisor, Facebook og privat på mail.

Vi benytter os af offentlige transport på nogle af vores ture, og dette er ikke inkluderet i tour prisen. Mad og drikke er heller ikke inkluderet i prisen.
Det er altid en god idé, at medbringe kontanter da det ikke er alle lokale steder, der tager kortbetaling.

Sidst men ikke mindst, så er det kutyme at give sin tour guide drikkepenge. Dette er selvfølgelig ikke et krav, men en normal del af industrien hvorfor vi holder vores priser indenfor industristandarden.
 Du kan læse mere om drikkepenge kulturen i USA her:  Drikkepenge 

  • Hvad hvis jeg bliver nødt til at aflyse vores tur / service?

Vi ser jo nødigt, at en aflysning bliver aktuelt men skulle det ske, så henviser vi til følgende:
Alle tours & services bliver afholdt og givet underordnet vejr. I tilfælde af farlige vejrforhold, som er udenfor vores kontrol og myndighederne råder folk til at blive indendørs, yder vi desværre ikke refundering, men tilbyder muligheden for ombooking af tour til en anden dag.

Derudover:

For offentlige tours: Har du booket dig en plads på en af vores offentlige ture, har du mulighed for at aflyse og få fuld refundering op til 7 dage før afgang. Ved færre end 7 dage, men mere end 48 timer før afgang er der 50% refundering. Med mindre end 48 timer til afgang, frafalder refunderingen. Hvis du bliver nødt til at aflyse grundet pludselig sygdom, vil vi gerne være behjælpelige ifm. dokumentation til forsikringsselskab.

For private ture: Har du booket en privat tur beder vi dig om at aflyse senest 3 uger før afgang for fuld refundering. Det vil give os tid til, forhåbentlig at booke andre tours på den dag vi havde afsat til dig. Ved aflysning med mindre end 3 uger til afgang yder vi 50% refundering. Ved mindre end 72 timer til afgang er der ingen refundering. Hvis du bliver nødt til at aflyse grundet pludselig sygdom, vil vi gerne være behjælpelige ifm. dokumentation til forsikringsselskab.

For concierge services: Langt de fleste af vores concierge services, kræver at vi begynder at arbejde på din forespørgsel med det samme. Derfor yder vi normalt ikke refundering efter booking. Har du spørgsmål til dette, råder vi dig til at kontakte os og aftale nærmere.

Hvis vi må aflyse: Da vi er en lille virksomhed, med kun 1-2 danske tour guides til rådighed, sker det ind i mellem at vi må aflyse. Hvis det er tilfældet, er der naturligvis 100% refundering underordnet hvor sent en aflysning foregår. I tilfælde af, at vi må aflyse tæt på afgang vil vi sende en email og en SMS (hvis vi har dit telefon-nummer) og beklager selvfølgelig på forhånd hvis det bliver nødvendigt.