I torsdags tog jeg til Brooklyn for at besøge “the chair person” på mit college. Altså, formanden for min studieafdeling. Vi skulle drøfte min fremtid, da jeg gerne vil tage flere fag som har med turisme at gøre, fremfor at tage fag som mad & drikke, jeg egentlig ikke har så meget interesse i. Efter mødet havde jeg hele dagen fri til at gøre lige præcist som jeg ville …. (elsker vi ikke disse dage?)

So. Jeg valgte at gå fra mit college til Atlantic ave Terminal (der hvor Barclay’s center ligger) og tog Q toget derfra. Ca. 20 min senere ankom jeg på Brighton Beach stoppet. Jeg er mange gange blevet fortalt, at man i stedet for Coney Island stranden skal tage toget de ekstra stop til Brighton Beach da der er langt færre mennesker.

Jeg elsker Coney Island, så jeg var nysgerrig efter at se hvad nabostranden har at byde på.

Brighton Beach er et overvejende russisk-talende nabolag. Mange af indbyggerne kommer fra Odessa, Ukraine. Jeg gik fra stationen til Boardwalk som ligger få minutter fra stationen. Du farer ikke vild 🙂
Photo Jul 11, 2 01 51 PM
Photo Jul 11, 2 01 57 PM

Det var en lettere overskyet dag, omend meget varm. Der ligger en par restauranter på denne del af boardwalk, og jeg besluttede mig for Volna, en restaurant der havde et $11.99 frokost menu.

Photo Jul 11, 2 02 15 PM
Photo Jul 11, 2 02 57 PM

I og med at jeg har studeret hospitality management i snart fire år, samt arbejdet som mystery shopper siden 2006 er jeg nok en smule “miljøskadet” – jeg var ikke begejstret for deres service, og deres tallerkener/bestik trængte til at blive udskiftet. Jeg havde set menukortet før jeg besluttede mig for at sidde ned, men de ting jeg ønskede at bestille var ikke muligt at få. Besluttede mig for en traditionel “ceazar” salat, Borsh suppe (traditionelt russisk – og noget jeg aldrig har smagt før) og så potato dumplings.
Photo Jul 11, 2 50 52 PM
Photo Jul 11, 2 07 10 PM
Photo Jul 11, 2 17 06 PMPhoto Jul 11, 2 22 37 PM
Photo Jul 11, 2 30 54 PM

Salaten kom hurtigt, og var super frisk og lækker. Suppen var brandende varm og måske ikke det smarteste valg på en varm sommerdag, men smagte virkelig lækkert. Potato dumplings var en skuffelse uden lige! 🙁 Deres kaffe, som tjeneren fortalte mig var god, smagte af hazelnut og jeg kan ikke li’ hazelnut flavored kaffe. Da jeg fik kvittering lagde jeg mærke til, at de havde tillagt en 10% service charge. Sidste semester tog jeg en klasse omkring love og regler i vores industri, og at tillægge en service charge uden først at have meddelt det – er ulovligt! Jeg lagde $2 i tip og smuttede … Udsigten over stranden var pengene værd.
Photo Jul 11, 2 07 14 PM

Photo Jul 11, 2 54 58 PM
Photo Jul 11, 2 54 51 PM
Photo Jul 11, 3 13 31 PM
Photo Jul 11, 3 19 46 PM
Photo Jul 11, 3 19 50 PM

Gik derefter helt ned til vandet, og langs vandkanten mod Coney Island. Da jeg efter ca. 20 minutters gang nåede Coney Island havde jeg behov for noget koldt at drikke – og da jeg så ‘Pauls Daughter’ og skiltet med Cold Beers blev jeg glad. Satte mig ned og fik en Stella og nød en samtale med en ældre dame, der er født og opvokset i Coney Island. Hun fortalte mig om hvordan området var blevet ramt af Sandy sidste år, fortalte mig om hvordan Lunar Park (det legendariske tivoli) var sat til at lukke i 2010, men hvordan beboerne i Coney Island gik sammen for at redde det. Og hvordan det efterfølgende har fået et “ansigtsløft”.

Photo Jul 11, 3 31 08 PM
Photo Jul 11, 3 30 58 PM (1)
Photo Jul 11, 3 33 30 PM
Photo Jul 11, 3 33 37 PM

Da glasset blev tomt, og samtale endte lagde jeg gode drikkepenge (Husk det nu, kære turister. Din tjener arbejder for næsten ingenting i timen) og tjekkede et par enkelte butikker ud før jeg tog toget tilbage mod Queens. I toget mødte jeg en familie fra Californien. Som altid, delte jeg ud af gode råd om NYC og de var meget begejstret. Faderen spurgte om jeg havde en hjemmeside på engelsk, da han synes det er en virkelig god ide og service jeg yder og moderen sagde at jeg var til mere hjælp end deres concierge på deres Marriott hotel. — Hvis ikke det er klap på skulderen, så ved jeg ikke hvad er 🙂

God dag, jeg elsker Brighton Beach / Coney Island!

Photo Jul 11, 2 03 37 PM

Typisk, typisk. Et par mænd der sidder og spiller skak eller backgammon. Det vil du se mange steder i NY!

Photo Jul 11, 2 03 57 PM

Også meget typisk. Store runde mavser skal vises frem når det er varmt — Det er da naturligt!

Photo Jul 11, 3 27 01 PM

Boardwalk – et godt sted at gå, løbe, cykle.

Photo Jul 11, 3 19 46 PM

Lunar Park anes i baggrunden.

Photo Jul 11, 3 26 56 PM

Foren en tur til Coney Island med et besøg på Aquarium.

Photo Jul 11, 3 26 36 PM

Disse standere er et par steder på boardwalk … Hvad er det? (Hint, se næste billed!)

Photo Jul 11, 3 26 44 PM

Det er såmænd en super service fra AT&T (telefoni selskab) så du kan få opladet din tlf’s batteri mens du er på stranden.

Photo Jul 11, 3 30 08 PM

LUNAR PARK!

Photo Jul 11, 5 03 48 PM

Oh Coney Island, jeg kan godt li’ dig ..